編み図の利用条件について / User policy of my patterns

2018年12月30日日曜日

blog Free pattern PDF pattern Tatting lace

t f B! P L


こんにちは。年末ですね。
編み図の利用条件を作りましたので、ご興味のある方はご覧ください。

In this article, I will inform you about user policy of my tatting patterns. The English translation version is in the second half of the article.




(更新履歴/change log)
2018/Dec/30 記事を公開しました
2018/Dec/30 表が表示されるようサイズを変更しました
2019/Jan/07  表の表記を変更しました
2019/Jan/18  I changed the notation for 'Usage rules' to 'User policy'
2022/Feb/11 本の出版にあわせて利用条件を変更しました


利用条件は表のとおりです。
内容は都合により変更することがあります。

(表1 編み図の利用条件)
無料
編み図
有料
編み図
 完成写真をSNS, ブログで公開YesYes
 他の人にプレゼントするYesYes
 完成品を販売するYes
Yes
 編み図をお教室の教材に使用
 編み図自体を再販売するNoNo

Yes: 許可します。事前連絡も必要ありません。編み図の1段目だけなど、一部利用についても同様です。
※: 私の作成した編み図を教材として使用する場合は、編み図の作者が私 (tass_tat) であることを必ず表示してください。有料編み図を利用する場合は、使用人数分を購入してください。
No: ご遠慮いただいています。


レースを作る人には「作るのが楽しい」、「趣味を生かして収入を」などいろいろな考えの方がいらっしゃると思います。私の編み図は作るのに時間がかかるので、苦労して出来た完成品はご自分の好きなように使って欲しいと思っています。(私もせっかく時間かけたから稼がねばと思って編み図販売している訳です)

ただし私の編み図利用条件を根拠に、他の方へ「オリジナル作品利用条件の変更」を要求しないでください。発見次第、私の方の編み図利用条件を厳しくします。

無料編み図は有料編み図の宣伝用に公開しているため、販売のみご遠慮いただくことにしました。ご了承ください。 (2022/2/11 削除しました)

ご質問はメールやブログ画面下側の問い合わせ機能でご質問ください。
勝手なお願いで申し訳ありませんが、何卒よろしくお願いします。



以下、英語翻訳です。

--------------------------------------------

I decided the user policy of my patterns, including finished laces.

(table.1 User policy)

Free
pattern
Paid
pattern
 post finished doily on SNS/blogYesYes
 giveaway finished doily
 to someone
YesYes
 sell finished doilies / motifsYesYes
 Use patterns as teaching material(Note)(Note)
 Resell the tatting pattern itselfNoNo

Yes:
You can do it. There is no need to inform me. The same rule applies when using part of the pattern.
Note:
If you use my original pattern in your tatting class, please display the author 's name (tass_tat). For paid pattern, please purchase the number of people to use.
No: It is prohibited.

Please do not request "change of original work use conditions" to other people on the basis of my pattern usage conditions. As soon as I discover it, I will make strict usage conditions for my pattern.

Free patterns are released for promotion of paid patterns. So I prohibit to sale. Please note. (11/Feb/2022, deleted)

If you have question, please inquire me by using e-mail or inquire-button on this blog.
Thank you.




Recent Posts

SEARCH

ラベル

QooQ